Betalningsvillkor

Hela vistelsen betalas senast kl 12:00 dagen innan incheckningsdagen med kort som du registrerar vid bokningen, Swish till 123 147 61 67 eller faktura du begär att få vid bokningen, så snart vi kontrollerat vaccinationsstatus etc. Vi accepterar alla kända betal- och kreditkort. Vi hanterar inte betalning på plats.

När vaccinationsstatusen är kontrollerad, så bekräftas bokningen och du betalar senast kl 12:00 dagen innan incheckning med ditt registrerade betal/kreditkort, Swish eller faktura. 

Bokad vistelse betalas även om katten hämtas tidigare än avtalat. Vill du använda egen mat sker ingen reducering av kostnaden. 

Stamkundsprogram

Vårt stamkundsprogram ger dig rabatt efter ett antal vistelser hos oss enligt nedanstående tabell. Som silver- eller guldkund har du en personlig bokningskod som ger dig din rabatt direkt när du bokar. Vi kontaktar dig när du har uppfyllt villkoren. Du kan också kontakta oss.

Fr o m den 4:e bokningen är du SILVERKUND. Efterföljande bokningar ger 10 % rabatt.
Fr o m den 10:e bokningen är du GULDKUND. Efterföljande bokningar ger 20 % rabatt.

Glöm inte att skriva in bokningskoden när du gör din bokning. Vi har ingen möjlighet att i efterhand kreditera rabatten.

Alla priser är inklusive moms 25 % och avser per natt. Priset inkluderar allt – torrmat, mjukmat, kattströ, filtar, leksaker och tillsyn dygnet runt. Minsta debiterbara tid är 3 nätter.

Bokning

Vi tar inte emot preliminärbokningar. Bokar gör du via vårt bokningssystem på vår hemsida, fyller i alla obligatoriska uppgifter, anger betalningsuppgifter samt avvaktar vår behandling av din bokning. När vi kontrollerat vaccinationsstatusen, så får du en bokningsbekräftelse och först då är bokningen bindande. Boka i god tid innan högsäsonger. För avbokning, se regler nedan.

Viktigt om vaccinationer

Vi vill att du som förstagångsbokare skannar in vaccinationskortet/intyget och mejlar till oss eller att du tar ett foto av det med din mobil och sms:ar det till oss på 0706-500 340, så kontrollerar vi att allt är riktigt. Det är då viktigt att kattens identitet framgår, att datum för vaccinationerna, vaccinetikett och veterinärens/leg. djursjukvårdarens namn och signatur syns tydligt.

Om din katts vaccinationsstatus inte är korrekt enligt våra regler (läs mer om våra vaccinationskrav), så kan vi tyvärr inte ta emot din katt och återbetalning sker inte.

Avbokningsregler

Avbokningstid för bokningar under både hög- och lågsäsong är tillsvidare en (1) dag, dvs avbokning utan kostnad kan ske senast innan midnatt dagen innan incheckningsdagen. Vi vill helst inte att du betalar förrän dagen innan incheckning, så slipper vi hålla på med återbetalningar.

Avbokning senare än dagen innan incheckning debiteras med hela kostnaden, om inte du eller din katt blivit akut sjuk. Sjukdom ska kunna styrkas med läkarintyg eller veterinärintyg.

Avbokning av övriga beställda tjänster såsom parkering eller extratjänster sker utan kostnad. Du avbokar enkelt själv senast dagen innan incheckningsdatum genom att logga in i din bokning via bokningssidan under ”Sök tidigare bokning eller avboka här” eller vid senare avbokning skicka oss ett mejl eller SMS.

Information

Alla priser är inklusive moms 25 % och avser per natt. Priset inkluderar allt – torrmat, mjukmat, kattströ, filtar, leksaker och tillsyn dygnet runt. Minsta debiterbara tid är 3 nätter.

Upptäcker vi att din katt har mask, så avmaskar vi och debiterar då 250 kr extra. Alla eventuella veterinärkostnader, övriga kostnader i samband med denna samt avmaskningskostnad betalas av ägaren senast vid utcheckningen av katten.

Företaget innehar F-skatt, är momsregistrerat, har tillstånd enligt 6 Kap. 4 § Djurskyddslagen, tillstånd som djurtransportör och gällande ansvarsförsäkring. Vårt företag heter Egypten Service AB och har organisationsnummer 556825-0251.

Tider för in- /utcheckning

In- och utcheckningstider bokas på exakt klockslag mellan angivna tider, t ex ”17:30”. Den bokade tiden måste hållas exakt för att vår planering ska fungera och för att kattgästerna skall få en så stressfri miljö som möjligt.

In- och utcheckningar sker Söndag-Fredag tid enligt överenskommelse

Du kan inte checka in eller ut på lördagar eller de stora helgdagarna, t ex jul, nyår, påsk, midsommar etc.

För kunder som bokar hämtning/lämning av katt, totalservice och andra specialtjänster kan speciella tider/dagar överenskommas.

Högsäsong är månaderna juni – augusti, vecka 44 (höstlov), vecka 50-03, vecka 7-9 (februarilov), en vecka före och efter påsk samt påskhelgen.

Tillstånd

Vi har tillstånd enligt Kap. 6 § 4 Djurskyddslagen, innehar ansvarsförsäkring samt har tillstånd som djurtransportör enligt EU-förordning 1/2005 artikel 10.1.